Corona protocol

Inleiding

Als Volonté willen wij graag weer onze deuren kunnen openen. Hiervoor zijn er richtlijnen opgesteld door het RIVM. Deze zullen wij naleven en wij zullen daarin extra streng zijn omdat veel van onze gasten werkzaam zijn in het medisch circuit. Dit betekent dat bij het niet naleven van de regels toegang tot de kroeg kan worden ontzegd.

Algemeen

Er zijn een aantal algemene regels gesteld door het RIVM, deze regels zullen ook gehanteerd worden:

– Er worden geen handen geschud

– Houd anderhalve meter afstand

– Hoest en nies in de elleboog

– Gebruik papieren zakdoekjes

– Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, koorts of keelpijn.

Wij zijn een kroeg met veel gasten die co-schappen of stage lopen en daarmee in aanraking komen met risicogroepen. Daarom nog een extra nadruk om echt thuis te blijven bij klachten!

Openingstijden

– Voorlopig zal er worden gehouden aan beperkte openingstijden van 16:00 – 22:00 op dinsdag, donderdag en vrijdag. Conform de maatregelen van het RIVM zullen wij na 21:00 geen gasten meer binnenlaten.

Ingang en ontvangst

– Bij de deur krijgt iedereen een gezondheidscheck. Vervolgens zal naam, telefoonnummer en e-mailadres genoteerd worden.

– Bij vermoeden van COVID-19 verschijnselen wordt de gast in kwestie geweigerd.

– Bij binnenkomst moeten gasten hun handen desinfecteren.

– Maak gebruik van de aangegeven in- en uitgang. De achterwacht dan wel het aanwezige bestuurslid moet daarom alert zijn dat ook hier anderhalve meter afstand wordt gewaarborgd.

– Bij drukte wordt de nooddeur als uitgang gebruikt.

In de kroeg

– Er mogen maximaal 30 gasten binnen zijn.

– Tussen tafels zal anderhalve meter afstand gewaarborgd worden.

– Tussen gasten onderling zal ook anderhalve meter afstand gehanteerd worden, behalve als ze van hetzelfde huishouden komen of met twee personen zijn

– Er mogen maximaal 4 mensen aan een tafel.

Terras

– Ook gasten die op het terras willen zitten zullen eerst een gezondheidscheck moeten ondergaan.

– Op het terras zullen biertafels worden gehanteerd, ook hier zal anderhalve meter in acht worden gesteld. Wederom geldt hier de uitzondering van gezamenlijke huishoudens. Tappers zullen hier toezicht op houden.

Toiletten

– Om ook op de toiletten anderhalve meter afstand te bewaren kan maar één gast tegelijk gebruik maken van het toilet (één bij de dames en één bij de heren). Er is een bord aanwezig om aan te geven wanneer het toilet bezet is.

-Na het toiletbezoek dient de gast zijn/haar handen te wassen met water en zeep. Instructies voor handen wassen zijn te vinden op de toiletten.

– Als het toilet bezet is dan wacht de gast aan tafel. Dit om de anderhalve meter afstand te bewaren.

Betalen

– Voor tappers zal het betalen gaan middels de tappersrekening.

– Voor externen wordt een tafel aangemaakt in het kassasysteem, bij vertrek zal deze tafel worden verrekend. Er kan alleen met pin en zoveel mogelijk contactloos worden betaald.

– Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van een draadloos pinapparaat. Indien er niet contactloos wordt betaald moet het apparaat gereinigd worden.

– Er kan slechts door één gast bij de bar betaald worden, dit om onderlinge afstand te bewaren.

Tappers

– Er is te allen tijde een achterwacht aanwezig. Daarnaast zijn er altijd twee tappers aanwezig.

– Bij gezondheidsklachten kan een tapper niet op dienst komen.

– Tappers moeten net als alle gasten bij binnenkomst hun handen desinfecteren.

– Tappers mogen tijdens de tapdienst één glas alcohol per uur consumeren.

– Tappers houden zoveel mogelijk anderhalve meter afstand van elkaar en van de gasten. Anderhalve meter afstand is bij het bedienen niet vereist omdat dit lastig haalbaar is.

Als er geen plek meer is in de kroeg, is de tapper genoodzaakt na zijn/haar dienst de kroeg te verlaten. Dit is van belang om ook voldoende afstand tussen tappers onderling te bewaren en drukte achter de bar te voorkomen.

Reiniging

– Contactpunten worden gedesinfecteerd bij opening, het wisselen van AW dienst en bij het sluiten. Hierbij wordt gedacht aan:

  • Deurklinken
    • Handvaten
    • Toiletten
    • Telefoon
    • Pinautomaat
    • Wc bordje
    • Zeeppompje
    • Tap
    • Kranen
    • Etc.

– Tafels, barren en stoelen/banken worden na elk bezoek schoongemaakt.

– De achterwacht is verantwoordelijk voor het schoonmaken.